Suhkruvaba postitus

Suhkruvaba postitus

Suhkruvaba, zero calories, no sugar – kõik see tundub ilus ja tervislik, eriti kui loed seda toiduaine pakendilt.
Mis saaks olla parem, kui maiustada patuvabalt? Suhkruvaba Coca-Cola, erinevad energiajoogid, kommid, batoonid, proteiinikohupiimakreemid,pulbrid, jäätised, kalorivabad kastmed, spordijoogid, magusad joogid – oleme vist taevas? 

18664445_10156190754749377_4719047429626860217_n

Mida see tegelikult tähendab ja kas see on ikkagi nii süütu, kui see tundub? 
Jah, suhkrut on meie toidus liiga palju, seda leidub jogurtis, ketsupis, müslis, spordijookides, tervislikes hommikuhelvestes ehk pea kõikjal! Lihtne, kui midagi on liiga palju, siis asendame selle millegi muuga, suhkru puhul suhkruasendajaga.
Olen pikalt olnud ka ise suur suhkruasendaja kasutaja, see on mul enamasti isegi käekotis kaasas. 


Varem lisasin igapäevaselt oma toitudele (vahepaladele) Huxolit, mis on vedelal kujul olev suhkruasendaja ning kogused olid üpris suured. Mida rohkem ja kauem ma seda tarbisin, seda enam kasvasid ka selle tarbimise kogused, põhjuseks võis olla maitsemeelte halvenemine ning sõltuvus tootest. Mingil hetkel sain aru, et see ei ole enam normaalne, olin selle kohta ka lugenud ja teadlik, kuid mind justkui ei huvitanud. Ei huvitanud oma tervis? – Tundub nii! Suhkruasendajad olid mu hommikusöögis, mu kohvis, mu vahepalades, peale trenni valgujoogis, puddingutes, batoonides, kohupiimakreemides.

Kui see kõik kokku arvestada, siis tuleb sellest päris korralik kogus. Ma ei ütle, et ühtegi neist toodetest ei tohiks süüa, aga usu mind, täpselt nagu on SUHKRU ülesöömine kahjulik, siis on seda ka suhkruasendajatega! Jah, ma olen kuulnud vastuväidet, et suhkruasendaja kätte pole keegi surnud 😀
Palun! See on lihtsalt vabandus, et end paremini tunda, kui seda solki endale ulmelistes kogustes näost sisse ajada! Kasutasin seda vabandust ka ise, ma ei teagi, kas enda või teiste jaoks!


Magusainetega on veel üks huvitav lugu, nimelt erineb katseandmete tõlgendamine riigiti ja see tähendab, et mõni magusaine võib olla ühes riigis kasutusel ja teises hoopis keelatud. 


Samuti on ka uurimismeetodid koguaeg arenemas ja on erinevaid näiteid, kus varem ohutuks peetud magusaine hoopis hiljem keelustatakse või vastupidi. Magusained ei ole midagi, millest peaks toituma rasedad, lapsed või rinnaga toitvad emad. Siiski on paljude lisaainete/magusainete puhul määratud ADI (acceptable daily intake) ohutu päevane doos (mg/kg), mida võib tarbida päevas kogu eluea jooksul ilma märgatavate terviseriskideta.
Kõige enam kasutatakse: aspartaami (E951), sukraloosi (E955), atsesulfkaam-K (E950), sahhariin(E954), tsüklamiinhape(E952).

Ma ei kirjutanud seda juttu selleks, et kellegi „usku“ muuta, vaid selleks, et lihtsalt juhtida tähelepanu, et millegi liig ei ole hea. Kindlasti kasutan ka ise tooteid, kus leidub erinevaid suhkruasendajaid, kuid olen tugevalt limiteerinud nende kogust. Leian, et kui sa oled liikuv inimene, siis on täiesti okei lubada endale vahel ka magusat või leida looduslik alternatiiv.
Nii, et nautike maasikaid ja šokolaadikooki, aga mitte kilode viisi! 😀



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *